Sigorta başladıktan sonra sağlık hizmetlerinden yararlanma süresi


Genel Sağlık Sigortası sistemiyle sağlık hizmeti almak kolaylaştırıldı. Artık, memur, işçi ve esnaf (isteğe bağlı sigortalılar da dahil), son bir yıl içinde 30 gün prim ödemesi varsa her türlü sağlık yardımından yararlanabilecek.

Genel Sağlık Sigortası (GSS) öncesi uygulamada, sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek için memur, SSK`lı ve Bağ-Kur`lu ayrı ayrı şartlara tabiydiler. GSS ile birlikte bu şartlar önemli oranda yumuşatılmış ve sağlık hizmeti almak kolaylaşmış olacak. İşte yeni şartlar:

Herkes için eşit

Reform öncesi uygulamaya göre memurlar göreve başladıkları gün itibariyle hemen sağlık sigortası kapsamına giriyorlardı. SSK`lıların ise son bir yılda kendileri adına 90 gün, hak sahipleri için 120 gün prim ödemesi gerekiyordu.

Bağ-Kur`lularda bu süreler daha da uzun. Bir Bağ-Kur sigortalısı ilk defa tescil edildiyse 8 ay, ikinci tescilde ise 4 ay bekledikten sonra sağlık sigortasından faydalanabiliyor.

GSS ile birlikte bu bekleme süreleri herkes için eşitlendi. GSS yürürlüğe girdikten sonra memur, işçi ve esnaf (isteğe bağlı sigortalılar da dahil) son bir yıl içinde 30 gün prim ödemesi varsa her türlü sağlık yardımından yararlanabilecek.

Ailemizde buna dahil

Ancak, eski adıyla Bağ-Kur, yeni adıyla 4/b`li olan sigortalıların GSS hizmetlerinden yararlanabilmeleri için bir şart daha var. Bunların SGK`ya 60 günden fazla prim ve prime dair borçlarının olmaması gerekiyor.

Örneğin 2008 yılı ekim ve kasım aylarının prim borcunu ödemeyen 4/b`li Recep Bey,Ocak 2009 sonuna kadar hiçbir ödeme yapmasa da hem kendisi hem aile bireyleri sağlık hizmetlerinden yararlanabilecek. Ancak Ocak 2009`un bitimiyle Aralık 2008 de borç hanesine yazılacağından, bu tarihten sonra aktivasyonu durdurulacak.

İsteğe bağlı sigortalıların da son bir yılda 30 gün prim ödeme şartının yanında, sağlık kuruluşuna başvurdukları tarihte SGK`ya (son ay hariç) borçlarının bulunmaması gerekiyor.

90 gün ücretsiz

SSK`lı, Bağ-Kur`lu ve memurlar zorunlu sigorta kapsamından çıkarlarsa, çıkış tarihlerinden sonra 10 gün daha GSS kapsamında sağlık hizmetleri alabilecekler. Eğer son bir yılda 90 gün prim ödemesi varsa bu kez 10 gün değil 90 gün daha ücretsiz olarak sağlık hizmetlerinden faydalanabilecekler.

84 responses to this post.

  1. Posted by tolga duran on Ocak 19, 2010 at 10:36 pm

    ben askere gittim geldim askerliğim boynca sigortam yatmadı askerliğimden geldikten sonra 45 gün sigortam yattı acaba muayene olabilir miyim?

  2. Süre artık 1 aya indiği için faydalanabilirsiniz

  3. Posted by muhammet on Nisan 15, 2010 at 5:16 am

    benım 81gun sigortam var girdi cıktı olmadan acaba muayene olabılırmıyım

  4. Posted by Düşüncekahvesi on Nisan 17, 2010 at 10:00 pm

    süre 1 ay
    kesintisiz 81 güününüz varmış tabiiki sağlık hizmeti alabilirsiniz

  5. Posted by Alper on Nisan 22, 2010 at 8:34 pm

    Merhaba, en son 20 Kasım 2009′da işten ayrılmıştım. O zamana kadar yıllardan beri sigorta primlerim kesintisiz ödeniyordu. İşten çıkınca, sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek için eşimin üzerinden sağlık hizmetlerinden yararlanmaya başladım. Ancak 6 Nisan 2010 da işe başladım (Sigorta girişim henüz yapılmadı). 1 Mayıs tarihinde de ameliyat olmam gerekiyor. Eğer sigorta girişim 6 Nisan 2010 da yapılırsa ve ameliyatım 1 mayısta olduğu için 30 günü tamamlamadığım için sağlık hizmetinden yararlanamama gibi bir riskim var mı?

    Not: Makalenizde son 1 yılda toplam 30 gün primden ödenmiş olmasının yeterli olmasından bahsetmişsiniz ancak bir yanlış anlaşılmaya mahal vermemek adına ayrıntılı şekilde sormak istedim. Yanıt verirseniz sevinirim.

  6. Posted by Düşünce Kahvesi on Nisan 23, 2010 at 8:52 am

    6 nisanda girişiniz yapılırsa 5 mayısta sağlık hizmetlerinden yararlanmaya başlarsınız ancak.
    İyii günler

  7. Posted by wuluaht on Mayıs 23, 2010 at 8:42 am

    Merhaba yaklaşık 3 aydır eşimin üzerinden sigortalıyım. 45 gün önce işe girdim. Sigorta primlerim yatıyor fakat hala müstehaklık sorgulamasında eşimin üzerinden sigortalı olarak gözüküyorum. Bunun düzeltilmesi için ne yapabilirim.

  8. Posted by düşünce kahvesi on Mayıs 23, 2010 at 7:58 pm

    İlk ayın ebildirgesinden sonra ssk gereken işlemi yapar.
    Siz artık çalışan ssklısınız.

  9. Posted by sema turan on Mayıs 24, 2010 at 8:37 am

    merhaba,ben eşimden yeni ayrıldım kendisi zaten sgk lı değildi.bende işe yeni başladım.henüz primim dolmadı.sormak istediğim;babamın sgk sından yaralana biliyormuyum.acil cevaplanırsa sevirim.

  10. Posted by Düşünce Kahvesi on Mayıs 24, 2010 at 6:44 pm

    Eğer şu ana kadar babanızın ssksı üzerinden yararlanıyor idiyseniz ssknız devam eder.
    Ancak bu sakıncalı bir durum, 1 ay süre dolduktan sonra kendi üzerinizden sağlık hizmetinden yararlanabilirsiniz

  11. Posted by süleyman on Mayıs 25, 2010 at 6:38 pm

    merhaba benim 101 ssk prim günüm oldu fakat hala müstehak sorgulamasında kaydım gözükmüyor. sağlık hizmetlerinden yararlanmam için ne yapmam gerekiyor.?

  12. Posted by gözde on Mayıs 29, 2010 at 10:01 pm

    meraba benim eşimin 2 aylık sigortası var ben eşimin sigortasından ne zaman yararlanabilirim

  13. Posted by burcu on Haziran 2, 2010 at 5:48 pm

    2008 ocak 16sında sigortam başlatıldı 2 gün ödendi..sonra işten cıktım suan yeni bi işe başladığım zaman sigortadan kaç gün sonra yararlanabilecegim

  14. Posted by düşüncekahvesi on Haziran 2, 2010 at 6:27 pm

    30 gün sonra

  15. Posted by Erva on Haziran 7, 2010 at 9:49 am

    merhaba…
    Cevabınız için şimdiden teşekkürler…
    eşimin 11 yıllık sigortası var iş değişikliği nedeniyle son 1.5 yıl ödenmedi şu an yeni işe başladı ve 04.06.2010 tarihinde tekrar sigortaya başlandı. Ben ve çocuğum ne zaman hastane ve ilaçlardan yararlanabiliriz…

  16. Posted by fulya on Haziran 14, 2010 at 3:37 pm

    merhaba..
    son 1 yıl içerisinde 30 gün prim varsa yararlanabilirsiniz demişsiniz ya 2011 ocakta doğumum var ssk dan yararlanmak istiyorum.aralıkta giriş göstersek olmuyor mu?hani aralık 2010 a denk geliyor ya?cevap verirseniz çok sevinirim merakla bekliyorum

  17. 1 aralıkdan itibaren giriş yaptırın,yararlanırsınız.

    Erva: 04062010 dan 30 gün sonra yararlanmaya başlarsınız

  18. Posted by dirhem on Haziran 18, 2010 at 6:43 pm

    ben eşimden yararlanıyorum eşim 3 ay once kendı dukkanını kapattı ve bagkura hıc para yatırmadı sımdı 41 gunluk ssk prımı var bu durumda muayene olabılırmıyım???

  19. Posted by Sezgin on Haziran 22, 2010 at 9:20 am

    Merhaba.Ben bu sene işe başladım ve toplamda 192 gün ssk primim yattı.18Haziran’da işim bitti.İşten çıktıktan sonra kaç ay daha muayene ya da sigortamdan yararlanabilirim?

  20. Posted by adem kaymak on Haziran 22, 2010 at 3:41 pm

    ben önce tarım bakuru yatırıyordum şimdi vergimükellefiyim tarımbagkuruna borcum var mart 2010 itibariyle esnafbagkuru başlattım saglıktan nezaman nasıl yararlanalarabilirim

  21. Posted by bulent on Haziran 22, 2010 at 6:25 pm

    slm.ben 2010 yılından 76 gun sıgortalıyım.eşim 6 ay önce ısten cıkartıldı ve ıssızlık sıgortasından yararlanıyor.29 hazıranda ıssızlık sıgortası bıtıyor.eger 30 hazıranda ssk kurumundan kendı uzerıme kaydettırırsem,1 temmuzda benım sıgortamdan yararlanabılır mi?bu arada benım sıgortam hala yatıyor.cevap yazarsanız cok sevınırım.

  22. Posted by HATCE on Haziran 24, 2010 at 10:11 am

    EŞİMİN SİGORTASI 30 GÜNLÜK OLARAK YATTI BENİM YARARLANMAM İÇİN KAÇ GÜN DAHA YATMASI GEREK

  23. Posted by Gul on Haziran 26, 2010 at 3:53 pm

    Merhaba. Eşim 2009 ekim ayından beri çalişmıyor.benim ise ağustos ortasında doğumum var.eğer biz bir şekilde temmuzda sigorta prim odenmesini göstersek ağustos doğumumuzda kesin sağlıktan yararlanabılecek miyiz? ve sadece bir ay yatırsak yetiyor mu mesela işten çıkış gösterilse nekadar süre yararlanma hakkımız olacak? cevabınızı bekleriz

  24. Posted by tarık kocaaslan kayseri on Temmuz 7, 2010 at 12:19 pm

    mrb ben bugun itibari ile tam 9o (3 ay)gündür çalışıyorum yanlız part time çalıştıgım için sigortamda 15 günlük (1 ayda 15 günlük) yatıyor . şimdi ben doktora gidebilirmiyim.. eger gidebilirsem ssk kurumunda bi işlem yaptırmam gerekiyormu yoksa direk hastaneye gidebilirmiyim…

  25. Posted by emine on Temmuz 16, 2010 at 10:35 am

    eşimin sağlık güvencesi yok.ocak ayında ise benim doğumum var. eşim bugün sigortalı olsa bana ne kadar süre sonra baktırabilir

  26. Posted by ferruh on Temmuz 20, 2010 at 2:41 pm

    Merhaba
    İşe giriş tarihim (29.04.2006) sigortam 15 ay sonra yapıldı (15.09.2007) bu 15 aylık primimin işveren tarafından yatırılması mümkün mü? Dava açsam kazanma ihtimalim var mı?
    İşe giriş tarihim karakola bildirilmiş delil sayılır mı?
    TEŞEKÜRLER…

  27. Posted by Düşünce Kahvesi on Temmuz 22, 2010 at 11:26 am

    dirhem : evet olabilirsiniz.

    Bülent: 30 gün prim sahibi olan herkes 30 gün tamamlandıktan sonra faydalanabilir.

    Hatice: 30 günden sonra eş ve çocuklarda faydanalanabiliyor.

    Gül: 30 gün primi olduktan sonra faydalanırsınız. 1 temmuzda ise 1 ağustosta yararlanmaya başlar.

    Kocaaslan: bu durumda 45 gün primimiz yatmış oluyor ve faydalanırsınız.

    Emine: eğer 16 temmuzda başlar ise 16 ağustostan sonra faydalanmaya başlar. Faydalanması için en az aralık sonuna kadar sigorta yatırması lazım.

    Ferruh: ssk son zamanlarda yapılan düzeltmelerle işçiden yana oluyor. Eğer hala orada çalışıyorsanız bu durum işten çıkışınıza sebeb olabilir.
    Ama zaten çalışmıyorsanız, işverenle anlaşma yoluna gidin. Çünkü geriye dönük ssk bildirimlerinin işverene ceza bakımından maliyeti çok.
    Nakdi olarak anlaşma yoluna varmanız iki taraf içinde iyi olur.
    Eğer bildirime dair belge varsa evet delil sayılır.

  28. Posted by ibrahim on Temmuz 23, 2010 at 6:12 pm

    merhaba ben 2 aydır kesintisiz çalışıyorum sigortam var ameliyat olacağım kaç günü doldurmak gerekiyor

  29. Posted by Düşünce Kahvesi on Temmuz 24, 2010 at 9:20 am

    sigorta priminiz 30 gün yatmışsa faydalanma hakkınız doğuyor,sizin 2 ay yattığına göre gününüz dolmuş demektir

  30. ben hazıran 5 2010 tarıhınde sıgortam basladı daha oncedende 1996 dan berı sıgortam var 30gun sıgorta olduktan sonra muane olabılıcekmıyım eşım cocugum ve ben ben hastaneye sordum bana 90 fggun dıyor anlamıs degılım 2010 yılındanda 1aylık odenmıs sıgortamda var

  31. Posted by düşüncekahvesi on Temmuz 24, 2010 at 6:10 pm

    bu sizin muhasebecinizle alakalı bir durum.
    ona gidin,gerekli işlemi yapacaktır.

  32. Posted by volkan on Ağustos 4, 2010 at 5:46 pm

    merhaba be birşeyi öğrenmek istiyorum. ben işten 1 ay önce çıktım.sigortadan daha önce ben ve annem yararlanıyordu.sigorta bittikten kaç gün sonra yararlanılamadığını sorucaktım.acil cevaplarsanız sevinirim

  33. Posted by revasiye özlü on Ağustos 8, 2010 at 10:00 pm

    merhaba bn eşimdedn ayrıldım . babamdan maas alıyrum sigortan yararlanabilirmıyim acaba (skk) cevp veririsinz sevinirim.

  34. Posted by senem on Ağustos 9, 2010 at 7:01 pm

    Merhaba. Benim 2009 Ekim ayından 2010 Haziran ayına kadar part-time çalıştığım işyerinden 25 gün sigortam yattı (10 gün 2009′da ve 15 gün 2010′da). Şu anda çalışmıyorum. Ancak SSK sigortalı hizmet dökümü sayfasında işten çıkış tarihim belirtilmemiş. Sadece Hazirandan beri prim yatmamış gözüküyor. Ailem SSK’lı. Tekrar onların sigortası üzerinden muayene olabilir miyim? (Bu arada yaşım 28. Üniversitede öğrenciyim. 26 yaşından itibaren ailemizin üzerinden bakılamıyoruz diye de duymuştum.) Herhangi bir işlem yapmam gerekiyor mu? Teşekkür ederim….

  35. Posted by bakiye on Ağustos 11, 2010 at 1:13 pm

    merhaba ben istege baglı sigortalı olmak istiyorum ama daha önceden kaydım yok sigortalı oldugum zaman kaç gün içinde muane olabilirim ve sonra yatıramazsamda herhangi bir zarari olurmu lütfen cevap..

  36. Posted by oguzer polat on Ağustos 16, 2010 at 7:40 pm

    ben 30 luk sıgortalı suremı doldurdum hastaneye gıtmek ıcın hangı evrakları hazırlamam gereklı ole çat kapı gıtsem tedavi olabılırmıyım

  37. Posted by melih on Ağustos 17, 2010 at 1:56 pm

    %42 engelliyim.2004 yılından bu yana bağkur ve sigortam var.ne zaman emekli olabilirim?

  38. Posted by erol uslu on Ağustos 17, 2010 at 9:36 pm

    Merhaba en son sigorta pirimim 2010 haziranında sadece 9 gün yattı önceki yıllara dönük toplamda 1054 günüm var. en son 2007 yılında 40 gün gün ödenmişliğim var . şimdi yeni bir işe başladım ve 2 gün önce sigorta girişim yapıldı acaba ben , eşim ve çocuğum ne zaman sağlık sigortasından yararlanabileğiz TEŞEKKÜR EDERİM

  39. Posted by erol uslu on Ağustos 17, 2010 at 9:45 pm

    MERHABA EN SON SİGORTA PİRİMİM 2007 YILINDA 40 GÜN ÖDENDİ ŞİMDİ YENİ BİR İŞE BAŞLADIM SİGORTA GİRİŞİM 2 GÜN ÖNCE YAPILDI ACABA BEN , EŞİM VE ÇOCUĞUM NEZAMAN SAĞLIK SİGORTASINDAN YARARLANABİLECEĞİZ TEŞEKKÜRLER

  40. Posted by yunus on Ağustos 19, 2010 at 10:30 pm

    ben 18 07 2010 buyana sikortam yatıyor ama eczanelerden ilac alamıyorum 3 ay dolması lazımmış dogrumu acaba

  41. Posted by tayfun on Ağustos 21, 2010 at 11:45 pm

    İyi günler ben 4 haziran 2010 tarihinde işten çıktım, 1 eylül 2010 işe başlıcam eşimin aralık ayı içinde doğumu var ne zaman yaralanmaya başlayabilir.

  42. Posted by sultan on Ağustos 24, 2010 at 4:37 am

    ben 21 haziranda işe başladım we sigortam da başladı am dört agustosta sskaya gttgmde bu ayında yatması gerektgini söyledi benmki zaten kırk gün olmuştu anlayamadm siizin açıklamalarnıza göre olmam gerekiyordu demi neden olablir acaba böle :(

  43. Muhasebecinize söyleyin,hesap pusulası girsin adınıza,ozaman sorununuz hallolur.

  44. TAYFUN:
    İyi günler ben 4 haziran 2010 tarihinde işten çıktım, 1 eylül 2010 işe başlıcam eşimin aralık ayı içinde doğumu var ne zaman yaralanmaya başlayabilir.

    SON 1 yıl içinde 90 gün ve daha fazla prim ödemeniz varsa 90 gün boyunca sağlık hizmeti alırsınız.
    1 eylülde ssknız başlarsa aralıkda yine faydalanırsınız

  45. EROL:
    MERHABA EN SON SİGORTA PİRİMİM 2007 YILINDA 40 GÜN ÖDENDİ ŞİMDİ YENİ BİR İŞE BAŞLADIM SİGORTA GİRİŞİM 2 GÜN ÖNCE YAPILDI ACABA BEN , EŞİM VE ÇOCUĞUM NEZAMAN SAĞLIK SİGORTASINDAN YARARLANABİLECEĞİZ TEŞEKKÜRLER

    16 ağustos sayarsak sigortanızı 14 eylülde yararlanmaya başlarsınız, muhasebecinizin hesap pusulası girmesi durumunda

  46. Posted by Mann on Eylül 1, 2010 at 9:55 am

    Ben işe Başlıyayı 45 gün oldu 45 gündür primim yatıyor saglık muanesinden eşim ve çocuklarım yararlanabilirmi şu durumda

  47. ssk lıolarak 22günişebaşlamışlığmvar sağlıktan nezaman yararlanabilirimacilen bildirin teşekürederim

  48. Posted by NECİP FAZIL on Eylül 7, 2010 at 10:46 am

    Sigorta başlangıcı yapıldıktan ne kadar zaman sonra ücretsiz muayene ve sigortadan yararlanımı için ilaç alımı başlıyor?
    ben 1 eylülde sigortamı başlattım işçi sigortazı olarak ancak daha önceden girişim vardı tekrar başlangıç yaptığım tarihten itibaren hastane yardımı başlır mı? Yoksa 1 aylık prim ödeme süresini beklemem gerekir mi?
    Teşekkürlerr…

  49. Posted by nisan on Eylül 13, 2010 at 8:15 am

    iyi çalışmalar benim sigorta başlangıc tarihim 2007.yeni işe girdim 24 ağustos da sigortam yatmaya basladı ne zaman sağlık kurumlarından yararlanabilirim.simdiden teskkr ederimmm.

  50. Posted by Ferhat on Eylül 17, 2010 at 7:03 am

    Merhaba

    Sigortam uzun süredir kesintisiz yatıyor. Eşim işten ayrıldı benim üstümden sağlık kurumlarından yararlanması için nasıl bir yol izlemem gerekiyor.

    İyi Çalışmalar

  51. Posted by doğu on Eylül 20, 2010 at 11:42 am

    meraba, benim 25 gün temmuz ayından 17 günde ağustos ayından sigortam var. şuan ağustos ayındaki pirimim gözükmüyo ama o da gözüktüğünde 42 günlük pirimim yatmış olacak. ağustosun 18 inde işten çıktım. ağustos ayı pirimim de yattığın da toplam pirim 30 günü geçtiği için muayene olabilirmiyim sigortadan ??

  52. Posted by yasin serdar öz on Eylül 23, 2010 at 11:20 am

    ssk dan 39 primim var ama hasteneye gittim muane oldum yanliz ilaç parasini kendim ödedim açaba sebebi neydir yardim çi olursaniz sevinirim şimdiden tşk edrm…

  53. Posted by yasin serdar öz on Eylül 23, 2010 at 11:20 am

    ssk dan 39 primim var ama hasteneye gittim muane oldum yanliz ilaç parasini kendim ödedim açaba sebebi neydir yardim çi olursaniz sevinirim şimdiden tşk edrm…

  54. Posted by ali çolak on Eylül 24, 2010 at 6:46 am

    şu anda 88 gün sigortam var bu yıldan kendim faydalanıyorum ama ailem müstehaklık sorgulamasında kimlik kaydı bulunamadı diye yararlanamıyor sebebi nedir?

  55. Posted by JOKER on Eylül 28, 2010 at 10:02 pm

    merhaba benim sigortam eylülün 22 de başladı eşimin şubatta doğumu var ailem kac ay sonra faydalanabilir şimdiden teşekkürler….

  56. Posted by JOKER on Eylül 28, 2010 at 10:10 pm

    30 gün prim ödendikten sonra ailem ve ben hastanelerde muayene olabilirmiyiz eczaneden ilac alabilirmiyiz şimdiden teşekkürler…

  57. Posted by büşra on Eylül 29, 2010 at 2:21 pm

    178 günlük kesintisiz sigortam vardı işten ayrıldım. ne kadar süre daha muayene olabilirim.?

  58. 55.

    Posted by JOKER on Eylül 28, 2010 at 10:02 pm edit

    merhaba benim sigortam eylülün 22 de başladı eşimin şubatta doğumu var ailem kac ay sonra faydalanabilir şimdiden teşekkürler….

    EĞER SON BİR YIL İÇİNDE 30 GÜN PRİMİNİZ VARSA HEMEN YARARLANABİLİRSİNİZ EĞER YOKSA 22 EYLÜLDE BAŞLADI İSENİZ 21 EKİMDEN SONRA YARARLANIRSINIZ SİZ VE AİLENİZ

    56.

    Posted by JOKER on Eylül 28, 2010 at 10:10 pm edit

    30 gün prim ödendikten sonra ailem ve ben hastanelerde muayene olabilirmiyiz eczaneden ilac alabilirmiyiz şimdiden teşekkürler…
    EVET

    57.

    Posted by büşra on Eylül 29, 2010 at 2:21 pm edit

    178 günlük kesintisiz sigortam vardı işten ayrıldım. ne kadar süre daha muayene olabilirim.?

    90 GÜN

  59. Posted by akif özel on Ekim 1, 2010 at 11:04 am

    sigortam 01.10.2010 da başladı eşimin doğumu var aralıkta doğumda bakına bilirmi şimdiden teşekkürler

  60. Makalede açık açık yazıyor zaten.
    Eğer son bir yıl içinde 30 günüz varsa hemen yararlanırsınız yoksa 0110 tarihinden 30 gün sonra

  61. Posted by sercan on Ekim 3, 2010 at 2:25 pm

    s.a iyi günler öncelikle benim sorunum şu yazıları da okudum ama emin olmak için tekrar öğrenmek dağru bilmek istedim ben askerden geldim 1 ay önce bu ayın 1 inde işe başladım ekimde yani ama benim kolumda platin olduğu için onu aldırmam gerekiyo bunun için kaç gün sigortalı olmam gerekiyor 1 ay sigortalı olursam gidip hemen ameliyat olabilirimiyim şimdi den teşekkür ederim…

  62. Posted by seval on Ekim 4, 2010 at 9:53 am

    Nisan 2010 da SSK lı işimden ayrıldım . 1 Eylül’de kendi işimi kurarak Bağkurlu oldum. Bu tarihe kadar eşimden dolayı SSK lı muayene oluyordum. Bağkur’a geçtikten sonra sağlık hizmetlerinden ne zaman faydalanmaya başlarım.

  63. Posted by kader on Ekim 7, 2010 at 2:21 pm

    benim 2 sorum olacak 1.eşimden ayrıldım babam emekli sandığından emekli ve sağ babamın sağlık güvencesinden yararlanabilirmiyim.2.sorum sigortam başladığında 10 yıl çalışıpda yaşdan nasıl emekli olabiliyormuyum.şuanki yaşım 35 tşk ederim….

  64. Posted by hacı özkara on Ekim 8, 2010 at 3:28 pm

    babam yeşil kartlıydı yeşil kartın günü doldu sigortalı çalışıyor kesintisiz 90 gün pirim var sigortadan ailecek yararlanabilirmiyiz

  65. Posted by tarık on Ekim 9, 2010 at 12:45 pm

    19 yaşındayım emekli babamın sgk sı üzeriinden yararlanıyorum. pazartesi sigortam başlayacak. sağlıktan yararlanmak için ne kadar beklemek zorundayım yoksa babamın üzerinden yararlanmaya devam edecekmiyim

  66. Posted by JOKER on Ekim 10, 2010 at 11:49 am

    … açıklamalarınız için çoook teşekkür ederim ……………

  67. Posted by doğan on Ekim 12, 2010 at 9:43 pm

    acilllll !!! 30 günü dolduran çalışan sağlık hizmetinden yararlanabilmek için sgk ya hangi evraklarla müracat etmelidir ? bilgisi olan varsa cevap bekliyorum acil olarak. şimdiden teşekkürler

  68. Posted by sewda on Ekim 13, 2010 at 6:47 am

    sağlık hizmetinden yararlanablmek içn vizite kağıdıyla sigortaya gidip aktivasyon yaptrmanz gerekiyor

  69. Posted by zeliha on Ekim 14, 2010 at 2:13 pm

    merhaba ben tarım sigortalıyım yani ayda 15 gün yatıyor.01.01.1995ten beridir sigortam yatıyor şuan toplam 2610 günlük sigortam var yaşım 50 olduğu için yaştan emekli olmak için ne yapmalıyım.bana normal sigortaya geçip 2 yıl yatırısan hem daha erken emekli olursun hemde maaşın daha yüksek olur dediler böyle birşey var mı.eğer yoksa erken emekli olabilmek için ne yapmalıyım?şimdiden teşekkür ederim

  70. 1960 senesinden bu yana 1850 gün prim ödenmişligim var. hastanelerde muayene olabilirmiyim .ve muayene icin ne yapmalıyım.

  71. Posted by Ahmet on Ekim 16, 2010 at 10:37 am

    annem benim sigortamdan yararlansın istiyorum. hiçbir geliri yok, babam işten çıkarıldı. ne yapmam gerekir ve gerekli evraklar hakkında bilginiz varmı? Teşekkür edeerim

  72. Posted by batuhan on Ekim 16, 2010 at 4:55 pm

    5 ay çalıştıktan sonra işten çıkarıldım.sağlık hizmetinden kaç gün yararlanabilirim?Teşekkür ederim!

  73. Posted by Yücel on Ekim 19, 2010 at 5:33 am

    Merhabalar,
    * Müsteahaklık için sabah aktivasyon yaptırdıktan sonra hemen doktora muayene olabilir miyim?
    yoksa aktivasyonun üzerinden bir gün falan geçmesi gerekiyor mu?
    * Peki Çalıştığım şehir dışındaki başka şehirdeki bir Sİgorta İl müdürlüğünden de aktivasyonu yaptırabilir miyim?
    Ayağımda çatlak var galiba fakat aktivasyon yaptırmadığım için bekliyorum.
    Acil yrd ltfn.

  74. selamlar.ben 5 ay ssklı çalıştım ve çıkarıldım.çıkarılmamın üstünden 5 ay geçti.saglıktan yararlanabilirmiyim.çok teşakürler.

  75. Posted by SEZER on Ekim 23, 2010 at 5:42 am

    slm.(2007) 3 senedir devamlı primlerim ödenmekte idi fakat işten çıkarıldım çıkışta yapmamışlar ama son ayın (9.ayın)sigortasını ödememişler.acaba saglık hizmetlerinden ne kadar yararlana bilirim.

  76. Posted by burak on Ekim 28, 2010 at 6:44 pm

    mrh benım sıgortam 100 gundur falan kesıntısız yatıyor babamın sıgortası yok su anda annem babam ve kardesım benım sıgortamdan yararlanabılırmı acıl cvplarsanız sevınırım

  77. Posted by abdurrahman on Ekim 29, 2010 at 2:05 pm

    ben 28,10,10 tarihi itibariyle ssk lı oldum ilk girişim ne zaman saglık hizmetlerinden yararlanabilirim teşekkürler şimdiden:)

  78. Posted by ÖZGE D. on Ekim 30, 2010 at 6:46 pm

    merhaba 28.11.2009 tar. işe başladım.11.08.2010 tar.işten ayrıldım.şubat başında doğum yapacağım.eşim 1 kasım itibariyle sigortalı olarak işe başladı. Benim yararlanabilmem için nekadar süre geçmesi gerekiyor.EĞER şubata kadar eşimin sigortasından yararlanamayacaksam benim 6 aylık sigortalılık sürem nezaman sona eriyor.şimdiden teşekkür ederi.

  79. Posted by onur on Ekim 31, 2010 at 9:25 am

    ben sigorta primimi doldurdum fakat suan sigortasız calısmaktayım.suan saglıktan yararlanabılmem mumkunmu? cevabınız ıcın sımdıdeden tesekkurler

  80. Posted by kaptan on Ekim 31, 2010 at 6:59 pm

    eğer 30 günlük pirim yattıysa buay veya gecen ay ssk haklarından yararlana bilirsiniz
    eşiniz varsa eğer onun içinde
    30 işgünü piriminden sonra yani 2 ci ayda eşiniz yararlana bilir .

  81. Posted by kaptan on Ekim 31, 2010 at 7:03 pm

    arkadaşlar işe yeni başlayanlar için sigortanız başladıysa 1 günlük pirim bile ssk dan yararlanmanıza yetiyor

    30 gün sonrada eşiniz sizin üzerinizden yararlanabiliyor sıkıntı yapmanıza gerekyok
    özellikle eşi hamile olanlar istediğinizgibi devlet veya özel hastahanede doğuma girebilirsiniz .
    not: ssk ile anlaşmalı özel hastahaneler doğum için % 35 bedel almakta bilginize
    engüzeli devlet hastahaneleri sevgilerimle

  82. Posted by mdya on Kasım 1, 2010 at 1:11 am

    merhaba benım 2010 yılına ait 15 gün yatmış primim görünüyor yararlanabilir miyim?

  83. Posted by usta on Kasım 1, 2010 at 7:50 am

    ssk sorgusunda 23 gün yatmış görünüyobugün muayene almaya gittim yararlanamadım şimdi ben ne zaman muayene olabilicem lütfen bilgilendirirmisiniz beni

  84. BU KONUYA DAİR BİR SORUNUNUZ VARSA YUKARIDAKİ YORUMLARI OKUYARAK SORUNUNUZU ÇÖZEBİLİRSİNİZ. CEVABINIZ YUKARIDAKİ SORU VE CEVAPLARDA YOKSA dusuncekahvesi@msn.com E-POSTA ADRESİNDEN SORUNUZU SORABİLİRSİNİZ.

    CEVABI YUKARIDA OLAN SORULARA DÖNÜLMEYECEKTİR.

    HAYIRLI GÜNLER.

Yorumlar kapalı.

