Makinalaşmak İstiyorum


nazim_hikmet

nazım hikmet, 1923

trrrrum,
trrrrum,
trrrrum!
trak tiki tak!
makinalaşmak istiyorum!

beynimden, etimden, iskeletimden geliyor bu!
her dinamoyu
altıma almak için çıldırıyorum!
tükrüklü dilim bakır telleri yalıyor,
damarlarımda kovalıyor
oto-direzinler lokomotifleri!

trrrrum,
trrrrum,
trak tiki tak
makinalaşmak istiyorum!

mutlak buna bir çare bulacağım
ve ben ancak bahtiyar olacağım
karnıma bir türbin oturtup
kuyruğuma çift uskuru taktığım gün!

trrrrum
trrrrum
trak tiki tak!
makinalaşmak istiyorum!


17 responses to this post.

  1. […] kadar süpersonik değilmiş lan” diyorsun. Düzen, sistem, çark, dişli olmak istiyorsun. Makineleşmek istiyorsun. 9-5 çalışayım, Multinet’ten öğle yemeğimi yiyeyim, hafta sonlarında […]

  2. […] kadar süpersonik değilmiş lan” diyorsun. Düzen, sistem, çark, dişli olmak istiyorsun. Makineleşmek istiyorsun. 9-5 çalışayım, Multinet’ten öğle yemeğimi yiyeyim, hafta sonlarında izinli […]

  3. böyle saçma şiir görmedim trrrrum trak tiki tak böyle şiir mi olur madem kötü niye yayımladı ve bize ders konusu oldu

  4. Posted by Adem on Ekim 15, 2010 at 6:02 am

    şiirimizin yazılış sebebini en iyi anlatan şahıs bana göre Schrödinger’in Kedisi isimli kitapta.

    Anti-emperyal ve anti-kapital Nazım Hikmet, bu şiirini o düzeni hiciv amacıyla yazmıştır. bir insnaın çiçekten böcekten dem vurup gidip makinalaşmak istiyorum demesi daha başka türlü açıklanamaz zaten biline.

    biraz daha araştırarak okursak daha faydalşı olur.

    Şahane şiir. muazzamö şiir. böyle yazanlar çok yok. herkes aşk meşk.İnsanlık sızısına yumulan insanların sorunlarına eğilen az.

    selametle.

  5. süper şiir süper şair.. ne denebilirki başka…

  6. Posted by sade on Kasım 14, 2010 at 7:15 am

    güzel şiir olmuş tru tiki tak her saniye söyleyesim geliyo!

  7. Posted by selçuk on Haziran 5, 2011 at 1:52 pm

    dönemin yazarlarındn biri bu şiirinden dolayı nazıma -kıçına motor taktır demiş .D:D

  8. Posted by Hasan Üstel on Temmuz 13, 2011 at 4:11 pm

    Hiç şiirden anlamasak yiyeceğiz.. trik trak makineleşmek istiyorum.

  9. Posted by Turgay on Aralık 7, 2011 at 3:48 pm

    anlatım biçimiyle mükemmel bir şekilde “insan rutinleşmesi”nin sonucunu anlatıyor.

  10. Posted by Yalnız Adam on Haziran 4, 2012 at 1:31 am

    Edebi dille yazılmış nice şiirler var iken böylesine b.ktan şiirler yazan Nazım’ı Türk Edebiyatı dersinde okutuyorlar ya..

  11. Posted by Anonim on Temmuz 31, 2013 at 8:13 am

    bu şiiri anlamayıp laf edenler ya faşistdir karalamak için yer arıyordur yada posta gazetesinde ki şiirler kısmına şiirlerini yolluyordur onun dışında gerçek bir şiir severin gerçek bir şairin buna laf edeceğini düşünemiyorum…

  12. Posted by Anonim on Ağustos 14, 2013 at 4:36 pm

    arkadaşlar şiiri anlamak için nazım hikmet hakkında bilgi sahibi olman lazım

  13. Posted by nazımfan on Kasım 29, 2013 at 2:09 pm

    Cok guzel ya bu adamin siirlerine bitiyorum

  14. Posted by ozan on Aralık 12, 2014 at 7:55 am

    trrrrum,
    trrrrum,
    trrrrum!
    trak tiki tak!
    makinalaşmak istiyorum!
    beynimden, etimden, iskeletimden geliyor bu!
    her dinamoyu
    altıma almak için çıldırıyorum!
    tükrüklü dilim bakır telleri yalıyor,
    damarlarımda kovalıyor
    oto-direzinler lokomotifleri!
    trrrrum,
    trrrrum,
    trak tiki tak
    makinalaşmak istiyorum!
    mutlak buna bir çare bulacağım
    ve ben ancak bahtiyar olacağım
    karnıma bir türbin oturtup
    kuyruğuma çift uskuru taktığım gün!
    trrrrum
    trrrrum
    trak tiki tak!
    makinalaşmak istiyorum!

  15. Posted by Baba on Şubat 18, 2016 at 6:32 am

    Nazistim ama beğendim

  16. Posted by burak on Temmuz 6, 2016 at 5:34 pm

    bu şiir belki 50 yıl sonra mekanik veya üretilebilir biyolojik organlara ihtiyaç duyulduğunda anlaşılacak…. Şair kanatlarım olsun deseydi yalnış anlamazdınız ama mekanik bir organizmadan bahsedince iğrenç espiriler yapmaya başlamışsınız.Birgün gelir makinalar çağı başlar.Evrensel düşünen zihinlere selam olsun

  17. Posted by Selma on Ekim 17, 2016 at 7:57 pm

    Makineleşmeyi mi istemeli, yoksa, makinelerin neden daha hatasız ve seri çalışabildiği üzerinde mi düşünmeli? Nasıl ki kurallara uygun çalışan bir makine kendi işlevini yerine getiriyor, insan da kendisi için çizilen sınırlarda kalsa, kurallara uysa optimum şekilde çalışmaz mı onca kompleks bileşeni? Kurallar derken, makinenin doğru çalışması için gerekli olan kural da bir hayat kuralı, insanınki de. Ama, insan insan olunca, makine makine olunca kurallara uyuyor. Zaten ruh varken ne insan makineleşir, ne de makine insanlaşır. Özlenen medeniyete hasretiz.

Bir Cevap Yazın

