Arapça kelimeler


Arp./ Okunusu/Tür.

انا : Ene (ena) ben

نحن : nahnu biz

انت : ente sen (erk.)

انت : enti sen (disi)

انتما : entuma siz (ikil)

انتم : entum siz (erk. cogul)

انتن : entunne siz (disi cogul)


هو : huve o (erk.)

هي : hiye o (disi)

هما : huma onlar (ikil)

هم : hum onlar (erk. cogul)

هن : hunne onlar (disi cogul)

———————————–

Kelime:جَبَل (cebel)

Her Güne Arapça Bir Kelime
Anlam: Dağ

Cümle: الجَبَل ضَخْم (El-cebel d’akhm)

Anlam: Dağ çok büyük

—————————————————-

Kelime: أَعَان (eaan)

Anlamı: Yardım etti

Cümle: أَعَان الأَب الوَلَد (Eaan el-ebu el-veld )

Anlamı: Baba çocuğa yardım etti

—————————————————–

Kelime: أَنَا (enee)

Anlamı: Ben

Cümle: أَنَا مُسْلِمَة (enee müslimah) {dişi} , (enee müslim) {erkek}

Anlamı: Ben müslümanım

—————————————————

kelime: تَحْتَ (tehte)

anlamı: altında

cümle: الكِتَاب تَحْتَ القَلَم (El-kitaab tehte el-kalem)

anlamı: Kitap, kalemin altındadır

2 responses to this post.

  1. tekil ikil çoğullara örnek arıyorum ama bulamyorm yardım edinn bi de yazılar küçük gözükyo okunmuyo ne yapacam

  2. arama sitelerine girip,arapça-türkçe veya arabic-turkish yaz,search veya ara de,o arar,önüne gelen listelerdeki sitelere gir,oralardan aradığını bulacağına inanıyorum,harfleri büyütme meselesine gelince,html uzantılı sayfandaki görünüm menüsüne gir,oradan metin boyutuna girip istediğin ayarda büyültme yapabilirsin.sevgiyle kal.

Bir Cevap Yazın

