Başka!


Düşününce anlamıyorsun,
Yaşayacaksın.

Başka tatlar bırakıyor Dünya insanda artık,
Ne çamlıca gazozu eskisi gibi
Ne de leblebi tozu.
Başka kokuyor egzoz gazı,
Kömür yakmak yasak!

Zaten benden de şair olmaz
Ama başka çarem yok
Başka bakıyorum artık Dünyaya.

Hititler mi çok tanrıya inanırdı
Yoksa tanrılar o zaman çocuk muydu?
Tanrı öldü derdi Niçe
Başka ne deseydi,
Başkaydı o zaman Dünya

Elde kaldı deizm!
Mescit giremez levhalı caddeler,
Madde zaten manayı dövmüş,
Başka inanır insanlar tanrılarına bambaşka!

Allahım elbet sen bileceksin en güzeli
Ama başka geliyor bana bunlar
İmam Ebu Hanife de bir şiirde geçsin diye değil,
Başka geliyor sesi bana artık bambaşka
Kendi imamını bilmeyen müritler
Elbet başka eyler, bambaşka

Ki zaten uçan şeyh değildi, uçuran müritlerdi!

Meğer her şey yaşanılmış da ders almamışız
Başka türlü yanılma peşinde herkes.

Önüm arkam başka, sağım solum…
Üstüm altım değişik, çaprazım başka…
Kuşlar çiçekler başka…
Her şey nasıl alınır satılır ya Rabbî!
Başka mı satılır oldu meta?

Bir düzgün şiir yazamadım
Başka zamana kaldı bambaşka
Ama başka yenilmek de güzel
Başka yerlerde başka hallerde

Sevdiğim! Sen başkasın ben başka
Düne göre değil, bugüne göre değil
İnsan olarak, insan yanımızla
Zaten böyle sevmek başkadır başka!

Acem başka Arap başka
Başka türlüsü güzel,
Ve elbet başka olunca güzel Dünya!
Yoksa “başka” olamazdı çiçekler ve kavgalar!

Ama kıssadan hisse de başka,
Zulüm başka,
Ve mazlum hep aynı mazlum

[a.k.]

One response to this post.

  1. Mescit giremez levhalı caddeler,
    Madde zaten manayı dövmüş,

    çok güzel manalar sızlayan kalplere lisan.
    yüreğine sağlık

Bir Cevap Yazın

