Bahçeli’ye Saygısızlık Etmeyiniz!


Türkçe’nin çok fazla ağzı var. Bu ağızlar içerisinde global kavramlar dahi yer etmiş. Mesela Bisküvi. Babannem püskürüt der. Ben 10 yaşına kadar püskürüt bildim bunu. Babannemin dili dönmezdi. Benim dönüyor ve şimdi bisküvi diyorum.

Bu, bu kadar basit bir şey. Bu siyasi parti lideri olmakla ilgili değil, bu doktor olmakla veya kitap okuyabiliyor olmakla ilgili değil. Bu insan olmakla ilgili.

Bir şahıs püskevit dedi diye O’nunla dalga geçmek müslümanlığa, erkekliğe, insanlığa ve erdeme sığmaz. Dil bu! Dönmez dönmeyebilir. Milliyetçinin de dönmeyebilir, komunistin de dönmeyebilir.

Utanıyorum. Vallahi utanıyorum. Yazıktır. Bahçeli’yi savunmak bana düştü. Bu da traji-komiktir.

a.k.

3 responses to this post.

  1. Posted by Talip Gölge on Mayıs 25, 2011 at 1:43 am

    Şahsen benim komik bulduğum ‘bisküvi’nin ‘püskevit’ olarak telaffuz edilmesi değil. Devlet Bahçeli bisküvi gibi hemen herkesin alabileceği ulaşabileceği bir ürünü örnek vererek ‘yoksul kesim’e hitap ediyor. Verdiği örneğin yanlışlığı bir tarafa, bunu ifade ediş tarzı da çok enteresan ve komik: Şakalaşıyorlar, birbirine ikram ediyorlar vs. Televizyon alabilen bir anne ve babanın bisküvi alamaması ise ayrı bir garabet. Bunların hepsi birleşince ortaya komik bir sahne çıkıyor. Ayrıca mecliste temsil edilen bir partinin genel başkanından düzgün bir hitabet/telaffuz beklemek elbette ki hakkımız.

  2. Posted by a.k. on Mayıs 25, 2011 at 8:40 am

    her neyse. hatta neyse ne. bu dediklerinizin hepsinin altına imzamı atarım lakin yukarıda yazıdklarımın altında da hala imzam var.

    dedikleriniz dediklerimi “değilleyen” şeyler değil. ;)

  3. Posted by Talip Gölge on Mayıs 26, 2011 at 6:22 pm

    Dikkatli okumanızı tavsiye ederim :)

Bir Cevap Yazın

