Hrant Dink Hk. Kısa Bir Not


O’nun hakkında 5 senedir tek satır yazmadım diye hatırlıyorum. Yine O’nun için bir şey yazmak istemiyorum. Rakel Dink O’nun hakkında diyeceğini dedi bize susmak düşer. Adam olana Rakel Hanım’ın dedikleri dahi yeter. Ama şunları söylemek mahkemeden çıkan karar ile üzerimize neredeyse farz oldu(teşbih).

1. Hrant Dink’i anmak ile Hocalı Katliamı’nı anmak farklı meselelerdir.
2. Hrant Dink’i yad etmek ile Ermeni Diasporası demek farklı şeylerdir.
3. Hrant Dink’in sırf Ermeni olmasından ve elbet dediklerinden dolayı katlinin ardından bu ve benzeri olayların yaşanmaması için bir ağız dolusu “ben de Ermeniyim” demek/diyebilmek mazlum yanında olmak olduğu için adamlıktır.İşbu sebepten “Ben de (dahi anlamındaki de) Ermeniyim” diyene karşı “kalleş”,”defol git” demek ise zalimlerin yanında saf tutmaktır.
4. Hrant Dink hakkında olumlu bir şeyler yazdıktan sonra sırf saf tutmak adına “ama” ile başlayan cümleler kurmak mazlumları savunmaktır ama mazlumların yanında durmak demek değildir. Yani ilginç bir durumdur. Bir şeyler yazmasa da olur.

Allah büyüktür. Ben müslümanım ve duam şudur: Rabbim senin gücün her şeye yeter. O’nu ve tüm mazlumları ve Peygamber’in (sav) has ümmetini cennetine al.

Adem K.

Bir Cevap Yazın

