İlginç Fıkhi Sorular


EŞLERİN KÜSMESİ
 
Selamünaleyküm hocam, Öncelikle Allah razı olsun verdiğiniz bilgilerden dolayı. Aile konulu makalelerinizi, tavsiyeler kitabınızı da okuyorum ama sormadan edemedim. Bana da özel bir tavsiyede bulunursanız duacınız olurum.
9 yıllık evliyim. Eşimin küsme huyundan çok şikayetçiyim. Onun dışında hamdolsun bir sorunumuz yok. Problem olduğunda hemen küsüyor yüzüme bile bakmıyor karşılıklı konuşarak halletmek yerine benden uzaklaşmayı bir evde 2 yabancı gibi yaşamayı tercih ediyor. Ben yaklaşmazsam günlerce uzatıyor. Artık bende bıktım kendi haline bırakıyorum. Günaha giriyor muyum diye de vicdan azabı duyuyorum. Çok alıngan ne zaman neye küsecek hiç anlayamıyorum. İlahiyat mezunu bir kızınızım ama kendime fetva bulamıyorum. Eşimi bu huyundan nasıl vazgeçirebilirim ben ne yapmalıyım hocam. Selam ve dua ile

Aziz ve kerim kızım,
Yetişme tarzı çok mühim rol oynar. Sizin ona küsmeniz ve ihtiyaçlarını karşılamamanız asla caiz değildir. Bu akıllıca da değildir. Eşinizin huyu iyi değil. Fakat siz de mukabele-i bilmisil yaparsanız bu daha kötü olur. Araya soğukluk girer, sevgi nefrete döner. Güceniklik ona affetmek size düşüyor. Siz “eş” gibi değil bir “ana” gibi davranın ve şefkatle yaklaşın. Geçimin yüzde 99’u idare etmektir.
Rabbim yuvanıza huzur yağdırsın

HEMCİNSİNE İLGİ DUYMAK 

Saygıdeğer Hocam;
Öncelikle saygı ve muhabbetimi sunmak isterim.Bu mesajı size hangi motivasyonla yazdığımı inanın ben de bilmiyorum.Bildiğim
sohbetlerinizde(internette eriştiklerim)kendimi çoğu kez gözü yaşlı bulduğum. Saygıdeğer Hocam size derdimi ifade etmeye çalışacağım muhtemelen büyük bir ayıplama ve şaşkınlık içinde okuyacaksınız.(Suizan besliyor da olabilirim affınıza sığınıyorum)
Hocam kendimi bildim bileli bir erkek olmama rağmen erkeklere karşı ilgim var ama bunda sürekli iddia edilen anne korumacılığı içinde kadınsı duygular barındırma otoriter bir baba figürü yok.Kendimi erkek hissediyorum.Erkeklikle en ufak bir problemim yok.İslami terbiyeyle de yetiştirildim hem de şefkat ve merhamet eksenli bir terbiye sistemiyle. Hayatımın bütününe isabet eden bu musibetten kurtulmak elbette kendi elimde.O halde size niye müracaat ediyorum. ‘İkazınız direk nasihatınız şifam olur ‘u umarak bu mesajı yazmaya karar verdim.Bu öyle bir dert ki saygıdeğer hocam ‘acaba benim sınavım bu mu? ‘dan tutun ‘normal erkekler
gibi karşı cinse ilgi duymadan nasıl mümin olunur ‘a varıncaya kadar birçok cevapsız sorularla büyüyen büyüyen ve kulluk kalitesini felce uğratan bir nefs ruh mücadelesine dönüşüyor.Saygıdeğer hocam sabrınızı zorladığımı zannederek affınıza sığınarak bir dua bir ikaz bir yardım bekliyorum.
Saygılar...

Aziz mü’min,
Evet, bu sizin imtihanınız. Herkesin bir imtihanı var, sizinki de bu. Duygularınızdan dolayı hesaba çekilecek değilsiniz. Fakat yaptıklarınızdan hasaba çekileceksiniz. Eğer akla gelen bir kötülükten mü’min vazgeçerse, Rabbimiz ona dahi ecir vereceği bir Peygamber müjdesidir. İmtihanınız için gerekli olan sadece iradedir. İradenizin sınavını verin. Kendinizi bırakmayın. Ruhunuzdan, imanınızdan ve aklınızdan istifade edin. Rabbinizi yardıma çağırın. Kendinizi ruhunuzun karşısında küçük düşürmeyin. İmanınıza karşı mahcup etmeyin. Rabbinizi üzmeyin. Peygamberinizi ağlatmayın. Sabrın hası içgüdülerin ayartıcı baskısına sabretmektir. Dünyanın ve zevklerin geçici olduğunu unutmayın. Geçici zevkler uğruna kalıcı hayatı feda etmeyin. Sonunda sevinen siz olacaksınız.
Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
Vesselam

FAİZ VE KREDİ BATAĞI

Çok saygıdeğer hocam, Geçen hafta Vahyin Pencerisinden programında söylemiş olduğunuz bir cümle beni çok etkiledi. Ve size bu mesajı yazmaya karar verdim.
“Bataklıkta gül yetişmez”
Bu sözü sanki bana söylediniz, beni tarif ettiniz. Ben 3 yıldır girmiş olduğum maddi sıkıntılar yüzünden banka ve tefecilerin kısacası faiz batağının içine düştüm. Kurtulmak istedikçe batıyorum. Çok şükür RABBİME tövbe ettim ama sizin de değiniz gibi önce bataklığı kurutmam lazım. Yardım ve tavsiyelerinize çok ihtiyacım var.
Allah razı olsun. Saygılarımla…

Sevgili talib,Önce bataklıktan çık ve ayaklarını sağlam bir zemine bas. Bunun için faizle ilişkini kesmen lazım. Neyin varsa sat sav oradan kurtul. Ne kadar erken kurtulursan o kadar kar. Ondan sonra Allah sana kaybettiklerini yeniden verir. Allah’a güvenmek lazım.

 TAKLİT ÜRÜN SATMAK

Sayın Hocam evimizde kullandığımız elektronik eşyaların bozulan parçalarını orijinali olmadığı zaman yan sanayi ürünü ya da taklidini kullanıyoruz.Aynı şey oto yedek parçalarını kullanırken de söz konusu.Dikkatimi çeken her markanın parçasının yerine başka markanın kullanılmasının olanak dışı olması bu ürünlerin tasarımlarının markalara göre bir tasarımı göstermekte peki bu tür orijinali olmayan herhangi bir parçayı kullanmak ne kadar doğru olur? Saygılarımla.
 

Orijinalin yerini tutmayan, o kalitede olmayan taklit ürünler:

1) Orijinal ürünü üreten firmanın engelleme sorumluluğu ve yetkisi başkalarına devredilemeyeceği için,

2) Orijinal ile taklit arasında kalite farkı dolayısıyla fiyat farkı zahir olduğu için,

3) Taklidi alan da satan da orijinal diye değil taklit diye alıp sattığı ve tarafeynin bunu bildiği 
> için,

4) Bunun alım gücü sınırlı insanlara bir kolaylık ve orijinali üreten üretici tröstlerin tekelini kırmada yardımcı ve olumlu bir unsur olduğu için

“HARAMDIR” denemez. Vesselam.

Selamunaleyküm,
Benim acil bir sorum var ben su an 7 aylık hamileyim tansiyon düşüklüğü var bir de demir eksikliği tansiyon ilacında yüzde 60 alkol var günde 3 sefer 10 damla almak zorundayım ama bilmiyorum alabilir miyim? Sizden cevap bekliyorum.Allaha emanet olun.
 

Aziz talip,

Evet, alabilirsiniz. Sizin durumunuzdaki her kişiye cevaz vardır.Allah acil şifalar versin.

 Kaynak : Mustafa İSLAMOĞLU.com

Bir Cevap Yazın

